Szkoła Promująca Zdrowie w Publicznej Szkole Podstawowej nr 24 im. Przyjaźni Narodów Świata w Opolu
Aktualizacja:
10.09.2018
Koncepcja pracy szkoły
Specjalne kompetencje
–„mocne strony naszej szkoły”
Zespół ds. Promocji Zdrowia
Zdrowy styl życia
Największe osiągnięcia
Odnowienie Certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie
Krajowy Certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie
Trzymaj formę
Szkoła w
ruchu
Szkoła przyjazna żywieniu
i aktywności fizycznej
Zdrowo jem, więcej wiem
Działania
prozdrowotne 2018/2019
Działania prozdrowotne 2017/2018
Działania
prozdrowotne 2016/2017
Działania prozdrowotne 2015/2016
Działania prozdrowotne 2014/2015
Szkoła
promująca zdrowie tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: dobremu
samopoczuciu społeczności szkolnej, podejmowaniu przez jej członków
działań na rzecz zdrowia własnego i innych ludzi oraz tworzenia zdrowego
środowiska.
W Polsce koncepcja szkoły
promującej zdrowie stale się rozwija i ulega modyfikacjom. Przyjęto, że: Szkoła
Nasze zasady, wartości , cele i zadania pozostają
aktualne Szkoły promujące zdrowie
działają na rzecz poprawy zdrowia i dobrego samopoczucia populacji europejskiej.
Szkoła jest miejscem, w którym kształtują się kompetencje dzieci i młodzieży w
zakresie zdrowia i zdrowego stylu życia. Podstawowe wartości Równość. Szkoły
promujące zdrowie zapewniają wszystkim równy dostęp do edukacji i zdrowia. Ciągłość i zrównoważenie działań. Szkoły promujące zdrowie uznają, że zdrowie, edukacja
i rozwój są ściśle powiązane z działaniami i programami wdrażanymi
systematycznie i długofalowo. Włączanie. Szkoły
promujące zdrowie doceniają różnorodność i uznają, że są społecznościami uczącymi
się, w których każdy jest obdarzany zaufaniem i szanowany. Upodmiotowienie i kompetencje do działania. Szkoły promujące zdrowie umożliwiają wszystkim członkom społeczności
szkolnej aktywny udział w podejmowanych działaniach. Demokracja. Działania
szkół promujących zdrowie są oparte na wartościach demokratycznych |
Promująca
Zdrowie
Pięć filarów szkoły promującej zdrowie Całościowe podejście do zdrowia w szkole. Edukacja zdrowotna realizowana w klasie jest elementem polityki szkoły.
Jest powiązana ze środowiskiem szkolnym, kształtowaniem kompetencji życiowych i zaangażowaniem
całej społeczności szkolnej. Uczestnictwo. Podstawowym
warunkiem skuteczności działań w zakresie promocji zdrowia w szkole jest kształtowanie u
uczniów, pracowników i rodziców poczucia współtworzenia (współwłasności). Jakość szkoły. Szkoły promujące zdrowie tworzą lepsze warunki do nauczania i uczenia
się, osiągają lepsze wyniki, bo zdrowi
uczniowie lepiej się uczą, a zdrowi pracownicy lepiej pracują. Dowody. W
działaniach praktycznych i do rozwijania nowych podejść wykorzystywane są
wyniki badań naukowych. Szkoły i społeczności. Szkoły są postrzegane jako aktywni partnerzy działań
dla rozwoju społeczności lokalnej. |
Szkolny koordynator – Anna Matukin - Pakuszyńska